lördag 6 mars 2010

Otrohet: Hur "Mitt äktenskap Made Me Do It" är en undanflykt

Frågar någon varför de hade, är eller har en affär och du får höra något sånt här: "Jag har en usel äktenskap. Mitt äktenskap är död. Det finns ingen intimitet, utan sex, och ingen spänning. Kärleken är borta. Vi har vuxit isär. Jag kan inte stå äktenskapet. Det fanns ingenting händer i äktenskapet och affären bara hände. "

Dessa uttalanden är rationaliseringar och misslyckas med att "komma åt" de bakomliggande problemen.

Huvudpunkter

1. Det är som om ett äktenskap är ett djur Gone Bad. Ett äktenskap inte har ett liv i det egna. I verkligheten finns det inget sådant som ett "äktenskap". Ena är "gift" som en följd av att vissa löften och underteckna ett papper på en punkt. Efter att papperet har undertecknats, fortsätter två människor kommunicerar och agerar mot varandra på ett speciellt sätt som de hoppas ska hjälpa dem få vad de personligen vill ha. Precis som det inte finns någon "äktenskap" inte finns något sådant som en "relation." Det finns dock sätt att relatera där varje person är ansvarig. Ihåg komikern Flip Wilson (det datum mig) och hans "The devil made me do it" skit?

2. Vi idealiserar "äktenskap" eller "romantiska relationer" med förväntan som vi kommer att få vad vi vill, utan större ansträngning att starta upp. De filmer, populära offentliga tryck och romaner romantik / berättelser hjälper inte mycket här. Ett äktenskap är bakom de åtta bollen från början. "IT" inte kan vinna.

3. Från dag ett de flesta av oss inte har en aning om hur man får, bygga, vårda och bevara friska och intima sätt att relatera. Vi behöver 'love 101 "och det är inte där. Vi litar på experiment eller dåliga modeller.

4. Om "äktenskap" är död, varför i hela världen skulle man välja att ha en affär? Snacka om att hoppa ur askan i elden. Det är verkligen dumt. Du lägger till ett helt lager av svek och skam att så småningom kommer att leda till konsekvenser mer trängande än närmar sig din make / maka och sade: "Jag är verkligen olycklig. Vad jag gör med dig uppenbarligen inte fungerar. Jag vill ut. "Nåväl, kanske en del människor behöver mer problem och lidande.

5. Om "äktenskap" är inte bra, naturligtvis har jag inte titta på mig. Jag kan skylla på "det" eller det andra. Några av oss har svårt att se på mig. Vissa av oss vet inte hur man ska se på mig. Några av oss tänker aldrig på att titta på mig.

Tips: Om din partner / maka har och affär och skyller det på "äktenskap," gör inte köpa in den. Den "äktenskap" är inte problemet. Du är inte problemet. Din make / sambo valde affären på grund av okunskap, rädsla och otillräcklighet.

"Min Marriage Made Me Do It" är bara en av 7 frågor som beskrivs i min E-bok, "bryta sig ur affären." Mer information om orsakerna till andra typer av frågor och tips för att hantera dem, besök min webbplats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar